Az egyre kifinomultabb módszerek és az online marketing által alkalmazott eszközök számának növekedése lehetővé teszi számunkra, hogy a „hétköznapi” webprojekteken túlmutató szolgáltatásokat nyújtsunk. A teljesítmény alapú programok a lehető legmagasabb szinten egyesítik az online marketing legjobb gyakorlatait. A leghatékonyabb online eszköz kiválasztása és a konverzióoptimalizálás (A/B tesztekkel) alapvető és folyamatos feladat. Egy program sikerét a KPI (Key Performance Indicator) nevű speciális mutató segítségével mérik.
A program alapvetően bármilyen típusú internetes tevékenységhez egy vagy több speciális változót fejleszt egy bizonyos üzleti cél elérése érdekében.
Konkrét kifejezések:
- Elköteleződés a webhelyen: a webhelyen végzett tevékenység szintje
- Forgalmi források: a webhely forgalmának forrása és e források egyes arányai (honnan jönnek a látogatók?)
- Online kampányok (CPM, CPC, CTR, CPA): kulcsszó- vagy érdeklődésen alapuló keresési kampányok
- Társadalmi interakciók: közösségi média tevékenység
- Céloldal konverziós aránya: konverziós arány, a célcsatorna
- Organikus keresések: organikus keresési eredmények rangsorolása
- Mobilforgalom: eszközalapú forgalom
A KPI egy bizonyos cél vagy elvárás, amelyet a kijelölt időkeret és költségvetés keretein belül kell elérni. Vagyis ez a mutató a sikerhez szükséges tényezőket méri. Segít figyelmünket azokra a feladatokra és folyamatokra összpontosítani, amelyeket kifejezetten úgy határoztak meg, hogy a szervezetet a megcélzott hatókör felé tereljék. Íme néhány egyszerű példa a KPI-kre:
Egy virágüzlet tulajdonosa online virágcsokor összeállítást és kiszállítást indított. Oldalát Facebook-hirdetésekkel kezdte kommunikálni. Érzékeljhető hatása volt, de nem igazán elégedett, mert sokba került a fejlesztés. Cél, hogy a weboldal forgalmának gyors növekedését érje el, mielőtt mások hasonló szolgáltatásokat kínálnának. A tulajdonos várakozásai szerint a látogatók száma a következő 6 hónapon belül megháromszorozódik.
Ebben az esetben a cél az, hogy növelje az aktív felhasználók számát a webhelyén.
Egy ruhajavítást kínáló hölgy kis boltot nyit. Szórólapokat nyomtat, amelyeket a környéken élők postaládájában hagy. Néhány hónap után sincs eredmény – rájön, hogy az emberek nem nézik meg a szórólapokat. Szeretne online hirdetni, de nem akar erre weboldalt indítani. Ebben az esetben a cél az, hogy az interneten keresztül érje el a környék lakóit.
ÉRDEKESSÉGEK
TARTALOMÉPÍTÉS
A jó tartalomépítés kiegyensúlyozott, következetesen igazodik a fogyasztói szokásokhoz, és a megfelelő csatornán keresztül érhető el. Ha pedig az időzítésre is odafigyelünk, a tartalom teljesítménye
TÖBBSZINTŰ KERESŐSZÓ-KUTATÁS
A jó keresőszó- vagy kulcsszókutatás nem lehet más csakis mélyreható. Ez igaz azokra az egyszerűbb felépítésű honlapokra is, amelyek csak egy-egy termékcsaláddal foglalkoznak, vagy csupán