A 2012-es Rama Baking kampánya a 2013-as EFFIE Gálán Élelmiszer kategóriában bronz díjat kapott. A hazai Effie-t a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) és az idén 75 éves Reklám Világszövetség (IAA) Magyar Tagozata közösen szervezi.
A díjat 1968-ban az Amerikai Marketing Szövetség alapította meg New Yorkban. Jelenleg 40 országban rendezik meg.
A KAMPÁNY HÁTTERE
A Rama több, mint 40 éve jelen van a sütőmargarin piacon, minősége kiváló, erős és stabil márka értékekkel rendelkezik. A fogyasztók leginkább ünnepek idején (Karácsony és Húsvét) választják, mert tudják, minőségi termékhez jutnak, amely garancia a sikerre. Az erősödő piaci versenyre újabb marketing eszközök bevezetésével kellett válaszolni.
A KAMPÁNY CÉLJA
Felmérve a helyzetet elsősorban arra fordítottuk a figyelmünket, hogy a márka piaci részesedését megerősítsük. Olyan kampánytematikát kellett megtervezni, amely a Rama nagyszerű hagyományait követi, és egész évben képes a Ramahoz kötni a fogyasztókat. A 40 éves jubileum jó alapot adott a lojalitás kampány tovább fejlesztésére.
KREATÍV KONCEPCIÓ
A lojalitás, a jubileum és a régi fogyasztói receptek alkották azt a hármas egységet, amelyet kreatív anyagoknak kommunikálniuk kellett. Mindezt úgy, hogy vizuálisan kövessük, hűek maradjunk a Rama tradícióihoz. A kampány két fázisa két különböző, mégis egymással összefüggő és konzisztens vizuális formában jelent meg. A kreatív megvalósítás vizuális elemein kívül a hangvétel, a hangulat és az erőteljesen emocionális jegyek kötötték össze a két fázist: a tradíció, a sütés melegsége és szeretete, a család és a családi múlthoz való kötődés, egyfajta könnyed, de mégis intenzív kapcsolat a múlthoz.
KAMPÁNY-AKTIVITÁS: ELSŐ FÁZIS
A Nagy Ramakönyv tartalmának összeállítása: az első félévben arra kértük a Rama fogyasztóit, hogy küldjék el nekünk kedvenc családi receptjüket fényképpel és történettel. A részvétel feltétele volt 1 kg Rama margarin vonalkódjának beküldése, amely önmagában sem kevés, hiszen 4 darab 250 grammos vagy 2 db 500 grammos terméket kellett megvásárolni. A kampányhoz sajtó hirdetés és Tv szpot készült.
A NAGY RAMAKÖNYV KIOSZTÁSA: MÁSODIK FÁZIS
A megszokottnál nagyobb terjedelmű 104 oldalas Nagy Ramakönyv megszerzéséhez a fogyasztónak 4,5 kg mennyiséget igazoló vonalkódot kellett beküldeni. A kampányhoz új kreatívval készült sajtóhirdetés és Tv szpot. A kommunikáció célja: az elkészült kész könyv beharangozója, érdeklődés felkeltése és aktivizálás. Fő üzenet: Jubileumi Ramakönyv, receptek a fogyasztóktól, hiteles, igazi történetek.
EREDMÉNYEK
2012. december-2013. január között az előző év hasonló periódusához viszonyítva az Unilever értékesítése növekedett. A márka piacrészesedése 2012. júliusától elkezdett növekedni.
Pályázók száma első fázis: 10 000
Pályázatok száma második fázis: 77 000
KAMPÁNY ÖSSZEFOGLALÓ
A 40 éves Rama Lojalitás promóció újabb mérföldkő volt a márka életében. Hatékonynak bizonyult a piaci részesedés és a vásárlói lojalitás megőrzésében. A promóció tematikájának megújítása szinte mozgalmat indított a sütőmargarin használók között, és tovább növelte a márka értékét.
Rengeteg pozitív visszajelzés érkezett a fogyasztóktól arra vonatkozóan, hogy mennyire örültek ennek a lehetőségnek. A Rama 40 Lojalitás kampánnyal egy különleges promóció valósult meg, és a beérkezett levelek és történetek ismeretében nem túlzás azt mondani, hogy sok Rama felhasználónak egy teljes éven keresztül nemcsak Ramaval, hanem izgalommal is készíthették kedvenc süteményeiket.
A RAMA KAMPÁNY STÁBJA
Papp Gábor (stratégia)
Remete Pál (kreatív)
Radványi Péter (copywrite)
Kapolka Ágnes (stylist)
Éber Tamás (DTP)
Körmedy Imre (fotó)
Kriskó László (rendező)
Csincsi Zoltán (operatőr)
EFFIE GÁLA 2013
A díjazottak:
Remete Pál (Saxon), Papp Gábor (Saxon),
Varsányi Éva (Unilever), Csuzi Balázs (PHD)
ÉRDEKESSÉGEK
A SAXON EMBLÉMA TÖBB, MINT 25 ÉVE
The logo of Saxon had been created by talented designer Csaba Fóris 25 years ago.
OXY – STOP SPOT – MEGOLDÁS EGY VISSZA-VISSZATÉRŐ PROBLÉMÁRA
Az Intercooperation Zrt. egy régi-új termék forgalmazását indította el 2005-ben Magyarországon. A bevezető kampány lebonyolításával ügynökségünket bízta meg. Az OXY arcápoló termékcsalád új külsővel jelent
BOSCH SZAKMAI ESEMÉNYEK – ONLINE KAMPÁNY
A Bosch megbízásából 2017. év első felében a Bosch Hardware Night és a Bosch Open Day rendezvényekhez készítettünk online kampányt, melynek célja a hardver- és