AZ MMM KONCEPCIÓ
Weboldalakat készíteni egyre többen és egyre kevesebb felkészültséggel képesek, ugyanakkor mintha csökkenne azoknak a webdizájnereknek a száma, akik vállalják a kockázatot és megkísérlik átlépni a készen megkapott, előre legyártott, egyhangúan harsány vagy jellegtelen “online konzervek” korlátait.
Ezt a folyamatot nem a kreativitás hiánya hozta létre, sokkal inkább az, hogy a weboldalak tervezése leginkább egy sprint futáshoz hasonlítható, amelynek során a legapróbb hiba sem megengedhető. Az átlagos “internauta” ugyanis alig több, mint egy másodperc alatt eldönti, marad-e oldalunkon vagy sem. Tehát ennyi időnk van arra, hogy üzenetünk eljusson a látogató tudatáig és sikerüljön rávenni, maradjon nálunk.
A világhálón található leglátogatottabb oldalak sok mindenben különböznek, de a leglényegesebb elemeikben mégis megegyeznek. Valamennyi kiemelten sikeres oldalra jellemző például a vizuális kivitelezés, vagyis a “dizájn” egyedisége és magas színvonala. Mert bármennyire igaz ugyan, hogy a látványelemek rutinszerű alkalmazásával nem lehet eredményt elérni, azért olyan benyomást sem kelthetünk, mintha az oldalunk húsz évvel ezelőtt készült volna.
A célok pontos meghatározása és következetes végrehajtása vezethet csak sikerhez. Amikor elindulunk tudni kell, a weboldal meghatározó vagy kiegészítő része a megrendelő kommunikációs és értékesítési rendszerének, vagy pedig önmagában az internetes megjelenésre kell alapozni az üzleti célokat. Eljárásunkat és várható hatását az internetes reklámokra ennek az alapelvnek a figyelembe vételével fogjuk elemezni.
Az MMM, vagyis a Multiple Message Menu a Saxon által kifejlesztett reklám eljárás, mint ilyen, elsősorban egy innovatív reklámötletnek tekinthető. Lényege, hogy a weboldalak egyik legfontosabb összetevőjét, a menüsort hogyan használhatjuk fel a termékhez vagy a szolgáltatáshoz kapcsolódó direkt és indirekt üzenetek erősítésére, célba juttatására.
Visszatérve az eredeti gondolatmenethez, az MMM elsősorban azoknak ajánlott, akik weboldalukat marketing és reklám stratégiájuk egyik, de nem kizárólagos elemeként, valamint nem funkcionális, adminisztratív felületként, hanem összhangban más kommunikációs eszközökkel használják. Az MMM egy eszköz, amelynek segítségével elérhetjük, hogy a reklámüzenet mindvégig a weboldal látogatójának “szeme előtt lebegjen”. Bármelyik menüpontra kattinthat, az MMM alapüzenetét mindig viszontlátja.
Az MMM alkalmazásának folyamatában először állítunk valamit, amivel figyelmet keltünk, majd részletesen kifejtjük érveinket. Ennyit egészen biztosan elérhetünk az MMM-el.
Az egy másodperces versenyben talán ez nem is olyan kevés.
Papp István
2011
ÉRDEKESSÉGEK
MISS BALATON SZÉPSÉGVERSENY – TELJESKÖRŰ KOORDINÁLÁS
A verseny a két kiemelt időszak (tavasszal a versenyre jelentkezés periódusa és nyárvégén a döntő) mellett, egész éves kommunikációs feladatokat ad. Ebbe a körbe tartozik az éves naptárfotózás és a VIP rendezvény is.
A SÜTÉS SZERETETTEL KEZDŐDIK… ÉS EGY JÓ RECEPTTEL!
A 2012-es Rama Baking kampánya a 2013-as EFFIE Gálán Élelmiszer kategóriában bronz díjat kapott. A hazai Effie-t a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) és az idén 75 éves Reklám Világszövetség (IAA) Magyar Tagozata közösen szervezi.
MIÉNK A PAYA, A NYERŐEMBER
A MAGNUM ÉDES KISÉRTÉSEK MEGÖRÖKÍTETT PILLANATAI, AVAGY FOTÓPÁLYAZAT, CSAKHOGY ÚJRA NYERHESSÜNK. Mindig öröm olyan pályázaton részt venni, ahol a kreativitás szabadon szárnyalhat. Az Algida Magnum