Az egyre kifinomultabb módszerek és az online marketing által alkalmazott eszközök számának növekedése lehetővé teszi számunkra, hogy a „hétköznapi” webprojekteken túlmutató szolgáltatásokat nyújtsunk. A teljesítmény alapú programok a lehető legmagasabb szinten egyesítik az online marketing legjobb gyakorlatait. A leghatékonyabb online eszköz kiválasztása és a konverzióoptimalizálás (A/B tesztekkel) alapvető és folyamatos feladat. Egy program sikerét a KPI (Key Performance Indicator) nevű speciális mutató segítségével mérik.

A program alapvetően bármilyen típusú internetes tevékenységhez egy vagy több speciális változót fejleszt egy bizonyos üzleti cél elérése érdekében.

Konkrét kifejezések:

  • Elköteleződés a webhelyen: a webhelyen végzett tevékenység szintje
  • Forgalmi források: a webhely forgalmának forrása és e források egyes arányai (honnan jönnek a látogatók?)
  • Online kampányok (CPM, CPC, CTR, CPA): kulcsszó- vagy érdeklődésen alapuló keresési kampányok
  • Társadalmi interakciók: közösségi média tevékenység
  • Céloldal konverziós aránya: konverziós arány, a célcsatorna
  • Organikus keresések: organikus keresési eredmények rangsorolása
  • Mobilforgalom: eszközalapú forgalom

A KPI egy bizonyos cél vagy elvárás, amelyet a kijelölt időkeret és költségvetés keretein belül kell elérni. Vagyis ez a mutató a sikerhez szükséges tényezőket méri. Segít figyelmünket azokra a feladatokra és folyamatokra összpontosítani, amelyeket kifejezetten úgy határoztak meg, hogy a szervezetet a megcélzott hatókör felé tereljék. Íme néhány egyszerű példa a KPI-kre:

Egy virágüzlet tulajdonosa online virágcsokor összeállítást és kiszállítást indított. Oldalát Facebook-hirdetésekkel kezdte kommunikálni. Érzékeljhető hatása volt, de nem igazán elégedett, mert sokba került a fejlesztés. Cél, hogy a weboldal forgalmának gyors növekedését érje el, mielőtt mások hasonló szolgáltatásokat kínálnának. A tulajdonos várakozásai szerint a látogatók száma a következő 6 hónapon belül megháromszorozódik.
Ebben az esetben a cél az, hogy növelje az aktív felhasználók számát a webhelyén.

Egy ruhajavítást kínáló hölgy kis boltot nyit. Szórólapokat nyomtat, amelyeket a környéken élők postaládájában hagy. Néhány hónap után sincs eredmény – rájön, hogy az emberek nem nézik meg a szórólapokat. Szeretne online hirdetni, de nem akar erre weboldalt indítani. Ebben az esetben a cél az, hogy az interneten keresztül érje el a környék lakóit.

ÉRDEKESSÉGEK

Eseménymarketing - Miss Balaton

ESEMÉNYMARKETING

A RENDEZVÉNYMARKETING ÉS A SAXON REKLÁMÜGYNÖKSÉG: ERŐS PÁROS Az eseménymarketing egy dinamikus stratégia, amely magában foglalja a márka, a termék vagy a szolgáltatás népszerűsítésére szolgáló

Tovább olvasom »
PPC alapú hirdetés

PPC ALAPÚ HIRDETÉS

KATTINTÁS, ÉS AMI MÖGÖTTE VAN Manapság egy kattintásból már jóval pontosabban következtethetünk a látogató érdeklődésére, mint a kezdetek kezdetén. A keresőszavak összetételétől és a hirdetés

Tovább olvasom »
Herend Katica key visual - kreatív díj

KREATÍV TERVEZÉS

A hangsúlyt mindig a tökéletes vizuális megjelenítésre helyezzük. Terveink a termékeknek egyediséget adnak, amelyek hatékonyságát mi sem bizonyítja jobban, mint az évek óta elégedett megrendelők,

Tovább olvasom »