A 2012-es Rama Baking kampánya a 2013-as EFFIE Gálán Élelmiszer kategóriában bronz díjat kapott. A hazai Effie-t a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) és az idén 75 éves Reklám Világszövetség (IAA) Magyar Tagozata közösen szervezi.

A díjat 1968-ban az Amerikai Marketing Szövetség alapította meg New Yorkban. Jelenleg 40 országban rendezik meg.

A KAMPÁNY HÁTTERE

A Rama több, mint 40 éve jelen van a sütőmargarin piacon, minősége kiváló, erős és stabil márka értékekkel rendelkezik. A fogyasztók leginkább ünnepek idején (Karácsony és Húsvét) választják, mert tudják, minőségi termékhez jutnak, amely garancia a sikerre. Az erősödő piaci versenyre újabb marketing eszközök bevezetésével kellett válaszolni.

A KAMPÁNY CÉLJA

Felmérve a helyzetet elsősorban arra fordítottuk a figyelmünket, hogy a márka piaci részesedését megerősítsük. Olyan kampánytematikát kellett megtervezni, amely a Rama nagyszerű hagyományait követi, és egész évben képes a Ramahoz kötni a fogyasztókat. A 40 éves jubileum jó alapot adott a lojalitás kampány tovább fejlesztésére.

KREATÍV KONCEPCIÓ

A lojalitás, a jubileum és a régi fogyasztói receptek alkották azt a hármas egységet, amelyet kreatív anyagoknak kommunikálniuk kellett. Mindezt úgy, hogy vizuálisan kövessük, hűek maradjunk a Rama tradícióihoz. A kampány két fázisa két különböző, mégis egymással összefüggő és konzisztens vizuális formában jelent meg. A kreatív megvalósítás vizuális elemein kívül a hangvétel, a hangulat és az erőteljesen emocionális jegyek kötötték össze a két fázist: a tradíció, a sütés melegsége és szeretete, a család és a családi múlthoz való kötődés, egyfajta könnyed, de mégis intenzív kapcsolat a múlthoz.

KAMPÁNY-AKTIVITÁS: ELSŐ FÁZIS

A Nagy Ramakönyv tartalmának összeállítása: az első félévben arra kértük a Rama fogyasztóit, hogy küldjék el nekünk kedvenc családi receptjüket fényképpel és történettel. A részvétel feltétele volt 1 kg Rama margarin vonalkódjának beküldése, amely önmagában sem kevés, hiszen 4 darab 250 grammos vagy 2 db 500 grammos terméket kellett megvásárolni. A kampányhoz sajtó hirdetés és Tv szpot készült.

A NAGY RAMAKÖNYV KIOSZTÁSA: MÁSODIK FÁZIS

A megszokottnál nagyobb terjedelmű 104 oldalas Nagy Ramakönyv megszerzéséhez a fogyasztónak 4,5 kg mennyiséget igazoló vonalkódot kellett beküldeni. A kampányhoz új kreatívval készült sajtóhirdetés és Tv szpot. A kommunikáció célja: az elkészült kész könyv beharangozója, érdeklődés felkeltése és aktivizálás. Fő üzenet: Jubileumi Ramakönyv, receptek a fogyasztóktól, hiteles, igazi történetek.

EREDMÉNYEK

2012. december-2013. január között az előző év hasonló periódusához viszonyítva az Unilever értékesítése növekedett. A márka piacrészesedése 2012. júliusától elkezdett növekedni.

Pályázók száma első fázis: 10 000

Pályázatok száma második fázis: 77 000

KAMPÁNY ÖSSZEFOGLALÓ

A 40 éves Rama Lojalitás promóció újabb mérföldkő volt a márka életében. Hatékonynak bizonyult a piaci részesedés és a vásárlói lojalitás megőrzésében. A promóció tematikájának megújítása szinte mozgalmat indított a sütőmargarin használók között, és tovább növelte a márka értékét.
Rengeteg pozitív visszajelzés érkezett a fogyasztóktól arra vonatkozóan, hogy mennyire örültek ennek a lehetőségnek. A Rama 40 Lojalitás kampánnyal egy különleges promóció valósult meg, és a beérkezett levelek és történetek ismeretében nem túlzás azt mondani, hogy sok Rama felhasználónak egy teljes éven keresztül nemcsak Ramaval, hanem izgalommal is készíthették kedvenc süteményeiket.

A RAMA KAMPÁNY STÁBJA

Papp Gábor (stratégia)
Remete Pál (kreatív)
Radványi Péter (copywrite)
Kapolka Ágnes (stylist)
Éber Tamás (DTP)
Körmedy Imre (fotó)
Kriskó László (rendező)
Csincsi Zoltán (operatőr)

Effie Awards 52013

EFFIE GÁLA 2013

A díjazottak:

Remete Pál (Saxon), Papp Gábor (Saxon),

Varsányi Éva (Unilever), Csuzi Balázs (PHD)

ÉRDEKESSÉGEK

MULTIPLE MESSAGE MENU – (INNOVÁCIÓ)

Weboldalakat készíteni egyre többen és egyre kevesebb felkészültséggel képesek, ugyanakkor mintha csökkenne azoknak a webdizájnereknek a száma, akik vállalják a kockázatot és megkísérlik átlépni a készen megkapott, előre legyártott, egyhangúan harsány vagy jellegtelen “online konzervek” korlátait.

Tovább olvasom »

EGY CSOMAG PROFIZMUS – A SPRINTER ÚJ ARCULATA

Egy már működő cég arculatának átalakításánál elsődleges szempont az új célok meghatározása. Az új embléma és a vállalati szlogen újrafogalmazása mind mind ezt szolgálják. A jó embléma egyszerű, letisztult, könnyen adaptálható és megszemélyesíti a vállalatot.

Tovább olvasom »